Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van je gegevens?
Volgens de privacywetgeving moeten we aangeven welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben de gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen je en Het jonge kind telt mee!, zoals de aankoop van een product of je recht op garantie.
Dit is het geval bij:
– Bestellen
– Bezorging
– Retours
– Contact met onze klantenservice
Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de zo goed mogelijkste, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan je privacy.
Dit geldt voor:
– Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
– Contact met onze klantenservice
– Bezoek van de Het jonge kind telt mee! websites
– Account
– Nieuwsbrief & e-mail
– Persoonlijk advies
– Acties
– Sociale media
– Beveiliging, wifi & camera’s
We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.
Wie heeft toegang tot je gegevens?
We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen.
Onze bezorg partner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres terwijl het IT-bedrijf ervoor waakt dat je online gegevens veilig zijn. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om een dienst te leveren namens Het jonge kind telt mee!. We verkopen je gegevens nooit aan derden.
Waar worden je gegevens opgeslagen?
We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Je gegevens worden altijd opgeslagen binnen de Europese Unie.
Hoe lang bewaren we je gegevens?
We bewaren en gebruiken je gegevens niet langer dan nodig. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we je gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.
Hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen.
Dit zijn ze:
Inactieve klant accounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met je factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 7 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek.
Wat zijn je rechten?
Uiteraard blijf je de baas over je gegevens. Wil je inzage krijgen in je persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mail voorkeuren aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen in je account. Of je laat het ons weten per post of e-mail. Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo geregeld en doe je in je account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf.
Heb je vragen of klachten?
Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kun je contact met ons opnemen via.
E-mail: info@hetjongekindteltmee.nl
Of met de gewone post: Aquamarijn 39 5912SV Venlo